تبلیغات
طرفدارن مدرسه ی شبانه روزی و فیلم و سریال - جدایی نادر از سیمین
به نظر می آید اگر حتی این فیلم برای ما در داخل کشور فیلم خوبی باشد ( که اصلا اینگونه نیست ) اما بعید است این نوع فیلم که فضای ایران و خانواده های ایرانی را سراسر پر از دروغ و تشویش و دعوا نشان میدهد برای بیننده خارجی که آشنایی با فرهنگ و تمدن اصیل ما ندارد مناسب باشد

  +  نقد فراستی بر جدایی نادر از سیمین + دانلود
   +  تحلیل و نقد نکانی از جدایی نادر از سیمین

   +  طرفداران «مجازی» فتنه سبز افتضاح دیگری در فضای جهانی اینترنت به بار آوردند.

چگونه جنبش سبز آبروی ایران را میبرد ..... افتضاح جنبش سبز در سایت IMDB .... فیلم جدایی نادر از سیمین با حمله سبزها به سایت IMDb كه یكی از معتبرترین سایت های مرجع فیلم هست با امتیاز 9.5 / 10 بالاتر از شاهكارهای جهانی سینما  ( آثار بزرگی چون پدرخوانده ) ایستاد ....

   + رییس‌جمهوری فرانسه خواستار تماشای فیلم «جدایی نادر از سیمین» شد

   + 
اصغر فرهادی به همراه خانواده‌اش به کشور فرانسه مهاجرت کرد 
«جدایی نادر از سیمین» فیلمی ضعیف با تكنیك و فرم مبتذل و بی‌كاركرد است كه حرفی جز ترویج دروغ‌گویی در جامعه ندارد 


به نقل از اسرار

این فیلم ماهیتی به شدت چند لایه دارد و از خواص آن تضاد در لایه هاست كه بیننده را در پارادوكسی مرگبار فرو می برد كه به طرز ماهرانه ای به تصویر كشیده شده است. این نكته را نباید فراموش كرد كه اصغر فرهادی همواره با ابهام آفرینی و ایجاد شبهه و ظاهرا از طریق مشاركت اذهان بینندگان، بسیاری سوالات و اتفاقات را بی جواب رها می كند اما واقعیت امر اینستكه وی همیشه پاسخ به این ابهامات و شبهات را در لایه های زیرین ِ فیلمش برای ضمیر ناخودآگاه مخاطبان ارسال و در آن حك كرده است.

اولین نكته درباره این فیلم صحنه های آغازین آن در دادگاه است كه سیمین (لیلا حاتمی ) از نادر ( پیمان معادی ) به دلیل همراهی نكردن با وی در سفر به خارج به دادگاه خانواده شكایت كرده و تقاضای جدایی از وی را دارد. در این صحنه سیمین برای اثبات ادعایش جهت همراه كردن دختر 11 ساله اش در این سفر می گوید: دوست ندارم دختر در این شرایط بزرگ شود. و سوال نادر از سیمین كه می پرسد چه شرایطی ؟ اولین گام از سناریوی شبهه افكنی و ابهام تراشی اصغر فرهادی است. اتفاقات رخ داده در فیلم و دیالوگ های رد و بدل شده در دقایق بعد تا آخرین ثانیه های فیلم پاسخی پنهان به این سوال آشكار می دهد. فرهادی با نشان دادن دروغ های رد و بدل شده و فضای هرج و مرج حاكم در جامعه چنین القا می كند كه سیمین نمی خواست دخترش در جامعه ای به شدت آلوده به ریا و دروغ و بی قانونی و خودكامگی زندگی كند.

دومین نكته، اشارات نادر برای خارج نشدن از كشور است. نشان دادن اینكه نادر به خاطر پدرش ( كهنسالی كه نمادی از آب و خاك و مرز و بوم ما به شمار می رود ) و اشاره اش به تعلق خاطر به كشور و اینكه به علت چنین دلایل عامه پسندی از كشور خارج نمی شود نكته بسیار مهم و لایه ی بسیار پنهانی از این فیلم است. برای فهم دقیق این نیش و كنایه باید مروری داشت بر مناظره های نامزدهای انتخاباتی و سعی و تلاشی كه كروبی و موسوی نامزدهای دیروز انتخابات ریاست جمهوری و دشمنان امروز نظام در تخریب وجهه دولت از خود به خرج می دادند. اینكه آنان خود را مُحق جلوه داده و با عاشقِ آب و خاك نشان دادن خود، دیگر رقبا و به صورت تخصصی دكتر احمدی نژاد را بی تفاوت نسبت به این مهم نشان می دادند. اینجاست كه باید از سعی وافر فتنه گران سبز برای بالا بردن رقم فروش فیلم پرده برداشته و بر ماهیت چنین عملی واقف شد. هر چند فرهادی اشاره ای به رخدادهای پس از فتنه ندارد كه در آن مشخص شد چه كسانی لاف وطن دوستی می زدند و چگونه دشمنان قسم خورده نظام شدند.

سومین نكته؛ انحرافیست كه فرهادی در نشان دادن چهره مذهبیون از خود نشان داده است. راضیه(ساره بیات) را نباید به عنوان نماد مذهبی بودن در ایران پذیرفت. هر چند فرهادی سعی دارد چنین انگاره ای را به مخاطب بقبولاند. در چندین موضع از فیلم راضیه از پذیرش پول بابت دیه بچه خودداری می كند و این خودداری نه به خاطر تدین وی بلكه به دلیل این اعتقاد است كه وی می گوید اگر پول را بگیرد بلایی سر بچه ام می آید. این یعنی نهایت اعتقاد به مذهب در جامعه ایرانی! حال اگر این اعتقاد به مذهب مورد قبول قرار گیرد پس تكلیف میلیون ها نفر از افرادی كه كرور كرور پول حرام می گیرند و بلایی نیز سر بچه شان نیامده چه می شود؟ فرهادی به طرز زیركانه ای رفتارهای راضیه در نپذیرفتن پول را به اعتقادات سطحی عوام و شانه به شانه زده خرافات گره زده و مذهبیون را عملا خرافاتی نشان داده است. در حالی كه بایستی راضیه به  دلیل تشرع و تدین و نه اعتقادات كم عمق و سطحی از گرفتن پول حرام سر باز می زد. مضاف بر اینكه فرهادی تا آخر فیلم تكلیف پولی را كه ادعا می شد راضیه دزدیده مشخص نكرد. این هم از همان ابهاماتی است كه تیشه به ریشه مذهبیون و نماد به تصویر كشیده شده آن در فیلم یعنی یك زن چادری می زند. هر چند در ابتدای فیلم برداشتن پول توسط لیلا حاتمی بسیار ظریف نشان داده می شود اما قرار دادن آن در لایه های پنهان فیلم چندان نمی تواند غیر عمدی و بدون قصد باشد.

چهارمین مسئله: پیامی است كه دختر نادر در پایان فیلم و در دادگاه به بیننده القا می لكند. دختری كه در ابتدای فیلم نشان می دهد به دلیل شخصیت مثبت پدرش و اینكه قصد دارد مانع طلاق پدر و مادرش شود می خواهد در كنار نادر بماند در انتهای فیلم و پس از دیدن دروغ و انكار واقعیت پدرش عملا به گونه ای فضا را مدیریت می كند كه حرف لیلا حاتمی در ابتدای فیلم درست از آب درآید و این شرایط آكنده از دروغ و بدی برای ترمه (دختر نادر) هم مسجّل شده و بیننده حكم به رفتن دختر همراه مادرش به خارج از كشور دهد.

آخرین نكته؛ مصائبی است كه بر شهاب حسینی (حجت) وارد شده است. جمله وی كه چندین سال دنبال حقش كه ضایع شده بوده و در دادگاه ها هیچ كسی به فریاد وی گوش نداده ، یكی از صریح ترین رویارویی های فرهادی با دستآوردهای انقلاب در سی سال گذشته است. تصور كنید در جشنواره های بین  المللی كه این فیلم در حال اكران است چنین تصویری از ایران به نمایش در آید آنگاه چه بلایی سر وضعیت حقوق بشر و نوع نگاه غربی ها نسبت به ایران خواهد آمد. فرهادی رسما بیننده را در جایگاهی قرار می دهد كه به این نتیجه برسد كه در ایران كسی به فكر محرومان و مستضعفان نیست.




  • طرفداران «مجازی» فتنه سبز افتضاح دیگری در فضای جهانی اینترنت به بار آوردند.

به نقل از جهان : این طیف فعال در شبكه عنكبوت پیش از این در پی پیش افتادن ركورد فروش فیلم «اخراجی های ۳» از فیلم ضعیف و مغرضانه «جدایی نادر از سیمین»، مردم را دعوت به تحریم تماشای اخراجی های ۳ كردند كه از قضا مزید بر علت در استقبال شد. پس از آن همین جریان به همراه یك شبكه مافیایی سعی كردند با كپی و فروش سی دی های غیرمجاز اخراجی های۳، از حضور مردم در سینما و تماشای این فیلم جلوگیری كنند. آنها همچنین با انتشار غیرقانونی فیلم در شبكه اینترنت باز هم كوشیدند ركورد فروش را متوقف كنند كه بی نتیجه ماند. 
اما آخرین سیاه بازی این جریان ، افتضاحی است كه شماری از همكاران سایت ضد انقلاب بالاترین در امتیاز دادن و «داغ» كردن فیلم رقیب اخراجی ها در یك سایت جهانی فیلم به بار آورده اند به نحوی كه مراجعان غیرایرانی سایت IMDB را به اعتراض واداشته است. 
یكی از همین به اصطلاح سبزها با انتقاد از ركوردسازی های دروغین رفقا می نویسد: «لطفاً بدون تعصب این مطلب را بخوانید. اتفاق دردناكی افتاده است. حتما در جریان رقابت جنجالی دو فیلم «اخراجی های۳» و «جدایی نادر از سیمین» هستید. و حتما می دانید كه جنبش سبز شدیدا در تكاپو بود تا با تبلیغ گسترده ركورد فروش تازه ای برای «جدایی نادر از سیمین» ثبت كند. مشكل از آنجا شروع شد كه دوستان جبهه سبز (شامل اینجانب) با مراجعه و ثبت نام در یكی از معتبرترین سایت های مرجع در زمینه فیلم (سایت IMDB) امتیاز بالایی رو به این فیلم دادند و این هجوم بی سابقه باعث شد در یك چشم بر هم زدن این فیلم آثار بزرگی چون پدرخوانده را نیز پشت سر بگذارد و برترین فیلم تاریخ سینما شود!!! خلاصه این حركت كاملا عجیب كه فقط از مبتكرانی مثل ما برمیاد، باعث شد كه سروصدای مشتاقان فیلم در خارج درآمده و اعتراض كنند.» 

کاربران جهانی آی ام دی بی، کاربران ایرانی این سایت را به دلیل هجوم برای رای به فیلم اخیر اصغر فرهادی موردتمسخر قرار داده و حتی توهین کردند.



تاریخ : یکشنبه 17 شهریور 1392 | 12:05 ب.ظ | نویسنده : lovely | نظرات
.: Weblog Themes By BlackSkin :.